Kauppakamareiden ja TATin yhteiskiertue: asiaa taloudesta eduskuntavaaliehdokkaille

Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja Kauppakamarien isännöimä eduskuntavaalikiertue ”Hyvinvointia rakentamassa” käynnistyy Turussa keskiviikkona 16.1. Kaikissa vaalipiireissä tammi-helmikuussa kiertävien tilaisuuksien tarkoituksena on tarjota vuoden 2019 eduskuntavaaliehdokkaille tietoa yritysten merkityksestä työn ja hyvinvoinnin rakentamisessa, kertoa mm. kansainvälisen kilpailukyvyn tärkeydestä sekä ennen kaikkea antaa ehdokkaille päätöksenteon pohjaksi tietoa taloudesta.

Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemen mukaan on tärkeää, että kansanedustajaehdokkaat saavat ajankohtaisen kokonaiskäsityksen siitä, missä Suomessa mennään.

”Suomen eduksi toiminut maailmanlaajuinen taloussuhdanne on kääntymässä, joten tulevilta päättäjiltä vaaditaan rohkeutta toteuttaa suuria rakenteellisia uudistuksia. Niistä kaikkein kriittisin on työllisyysasteen nostaminen lähelle pohjoismaista tasoa. Yritysten kyvyllä luoda työtä ja hyvinvointia on tässä oma tärkeä roolinsa,” Romakkaniemi korostaa.

Kiertueen yhteydessä julkaistava Tykkää hyvinvoinnista! – yhteiskunnallista asiaa taloudesta, yrityksistä, nuorista ja kansan arvoista, on koostettu Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen (Etla), Keskuskauppakamarin ja Taloudellisen tiedotustoimiston (TAT) ja T-Median yhteistyönä. UPM on tukenut julkaisun toteuttamista. Tykkää hyvinvoinnista! on tietopaketti kansanedustajaehdokkaille ja meille kaikille, jotka olemme kiinnostuneita yhteisistä asioista. Julkisen talouden perusteiden, tulevien haasteiden ja Kun koulu loppuu – Nuorten tulevaisuusraportin tulosten lisäksi julkaisu sukeltaa suomalaiseen yrittäjyyteen, sekä käy läpi Kansan arvot 2018 -tutkimuksen tuloksia.

”Nyt jos koskaan on tärkeää huolehtia suomalaisten osaamisesta. Kiertueen avulla haluamme jakaa kansanedustajaehdokkaille tietoa, jota he voivat käyttää vaalityössään. Esimerkiksi nuoret ovat erittäin kiinnostuneita taloudesta ja yrittäjyydestä, he näkevät työelämän mahdollisuudet kirkkaina”, TATin toimitusjohtaja Kari Väisänen kommentoi.

Kiertueaikataulu:

Turku 16.1. klo 9-11, Turun kauppakamarin kokoussali, Puolalankatu 1
Pori 17.1. klo 14-16, Satakunnan kauppakamarin tapahtuma-aula, Valtakatu 6, 7. krs
Tampere 21.1. klo 14-16, Technopolis Yliopistonrinne, Kalevantie 2 A, Kansleri 8. krs
Jyväskylä 22.1. klo 9-11, ravintola Fiilu, Piippukatu 11
Oulu 28.1. klo 9-11, Vanha Paloasema, Kauppurienkatu 24 A
Rovaniemi 29.1. klo 9-11, hotelli Santa Claus, Korkalonkatu 29
Kuopio 4.2. klo 11.00-12.30, Microkatu 1 (neuvottelutila Sky)
Joensuu 5.2. klo 12.30-14.30, Rajakapteenin pirtti -kabinetti, ravintola Kerubi, Siltakatu 1 (Ilosaari)
Lahti 11.2. klo 9-11, ravintola Voiton auditorio, Salpausselänkatu 8
Hämeenlinna 11.2. klo 13-15, Original Sokos Hotel Vaakuna Hämeenlinna, Herttua-kabinetti, Possentie 7
Helsinki 13.2. klo 15 Helsingin seudun kauppakamari, Kalevankatu 12
Seinäjoki 21.2. klo 11-13, Seinäjoki Areena, Kirkkokatu 23
Vaasa 21.2. klo 17, Scandic Vaasa, Rosteninkatu 6, Taitto-kokoustila

Tykkää hyvinvoinnista! – yhteiskunnallista asiaa taloudesta, yrityksistä, nuorista ja kansan arvoista on koostettu Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen (Etla), Keskuskauppakamarin ja Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja T-Median yhteistyönä. UPM on tukenut julkaisun toteuttamista. Tykkää hyvinvoinnista! on tietopaketti kansanedustajaehdokkaille ja meille kaikille, jotka olemme kiinnostuneita yhteisistä asioista. Julkisen talouden perusteiden, tulevien haasteiden ja Kun koulu loppuu – Nuorten tulevaisuusraportin tulosten lisäksi julkaisu sukeltaa suomalaiseen yrittäjyyteen, sekä käy läpi Kansan arvot 2018 -tutkimuksen tuloksia.

Tutustu julkaisuun tästä.