Konecranesin johtaja Matti Malmiselle kauppakamarin ansioristi

Matti Malminen. Kuvaaja: Teemu Heikkilä.

Keskuskauppakamari on myöntänyt Konecranes Oyj:n viennin rahoituksen johtaja ja Kansainvälisen kauppakamari ICC Suomen Trade Finance yritysverkoston puheenjohtaja Matti Malmiselle kauppakamarin ansioristin.

Keskuskauppakamari on myöntänyt arvostetun kauppakamarin ansioristin kansainvälisen kauppakamarin, ICC Suomen, ICC Trade Finance yritysverkoston puheenjohtaja Matti Malmiselle.

Ansioristi luovutettiin Malmiselle Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin 70-vuotisjuhlaillallisella 27.10. Hyvinkäällä. Ansioristin luovutti Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

Malmiselle myönnettiin kauppakamarin ansioristi tunnustuksena ansiokkaasta työstä ICC Suomen jäsenyritysten vaikuttavuuden edistämiseksi niin Kansainvälisessä kauppakamari ICC:ssä kuin Suomen rahoitus- ja pankkitoiminnassa. Malminen on myös Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin hallituksen jäsen.

”Matti Malminen on toiminut tehtävässään aktiivisesti, ansiokkaasti ja vastuullisesti suomalaisen elinkeinoelämän etuja ja mahdollisuuksia edistäen. Malmisen puheenjohtajakausien aikana Trade Finance -toiminta on kehittynyt merkittävästi ja konkreettisesti. Lisäksi Malmisen vuosikymmenien pyyteetön työ Trade Finance -edelläkävijänä on kasvattanut suomalaisten yritysten Trade Finance -osaamista”, sanoo ICC Suomen maajohtaja Päivi Pohjanheimo.

Keskuskauppakamari voi maan elinkeinoelämän tunnustuksena myöntää valkoiseksi emaloidun ja hopeisen kauppakamarin ansioristin ansiokkaasta toiminnasta kauppakamarissa tai Keskuskauppakamarissa tai muutoin ansiokkaasta kauppakamarin toiminta-alueen tai koko maan elinkeinoelämän toimintaedellytysten kehittämisestä.

Päivi Pohjanheimo

Johtaja, kansainväliset asiat; maajohtaja, Kansainvälinen kauppakamari

Kategoriat:Ansiomerkit