Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelma kevät 2022 (käynnissä)
Ajankohta ja paikka
Alkaa
15.3.2022
Päättyy
3.5.2022
Tapahtumapaikka
Cafe Amanda Eteläesplanadi 8 00130 Helsinki
Viestintä on koko johdon asia 15.3.2022 I 5.4.2022 I 3.5.2022
Viestintä on osa johdon strategiaa ja ydintoimintoja. Keskuskauppakamarin järjestämässä yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa yrityksesi johtoryhmäläiset sparrataan viestintäjohtamiseen niin normaaliarjessa kuin kriisitilanteissa.
Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä. Osaava, ammattimainen viestintä on koko yritysjohdon asia. Kaikki yritysjohdossa toimivat ovat viestijöitä.
Kun kriisiviestinnän ja strategisen viestinnän taidot ovat koko yritysjohdon hallussa, on todennäköisempää, että tiukan paikan tullen yritys selviää kuivin jaloin. Tämä vahvistaa yrityksen kilpailukykyä vaikeinakin aikoina.
Lue Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtajan Pauliina Pulkkisen blogi Viestintä on koko johdon asiatästä.
Ohjelma koostuu kolmesta moduulista. Seminaareissa käsitellään viestintää eri näkokulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana. Seminaari järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä. Ohjelmaan otetaan 30 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille.
Päivät alkavat lounaalla kello 11.00 Klikkaamalla puhujan nimeä saat lisäesittelyn puhujasta.
Moduuli I: Viestintä yrityksen strategian ytimessä
Tiistai 15.3. kello 12.00 – 16.30 Viestinnän muuttuva merkitys muuttuvassa maailmassa Katri Makkonen, johtava neuvonantaja, varatoimitusjohtaja, Miltton Oy
Yrityksen viestintä isoissa muutostilanteissa – Miten yrityksen tulisi viestiä rakennemuutoksen iskiessä? – Mitä yrityksen viestinnältä vaaditaan, kun toimiala on välttämättömien uudistusten edessä ja strategia menee uusiksi? Timo Anttila, yhteiskuntasuhdejohtaja, Posti
Moduuli II: Brändin rakentaminen viestinnän avulla
Tiistai 5.4. kello 12.00 – 16.30
Brändijohtaja 2.0. Mikä ero on brändiviestinnällä ja strategisella brändijohtamisella? Ia Adlercreutz, toimitusjohtaja, perustaja, Co-founders Oy
Brändin menestyksellinen rakentaminen edellyttää vahvaa liiketoimintaosaamista sekä ennen kaikkea liiketoiminnan ymmärrystä – siksi se on ylimmän yritysjohdon tehtävä Marina Vahtola, hallitusammattilainen, hallituksen puheenjohtaja, Chain Invest Oy
Moduuli III: Kun kaikki menee pieleen – kriisiviestintävalmius pitää yrityksen pinnalla
Tiistai 3.5. kello 12.00 – 16.30
Toimittajan näkökulma: Miksi media kertoo ikävistä asioista ja toimii niin kuin toimii ja miten toimii Eeva Lehtimäki, MTV:n yhteiskuntatoimituksen päällikkö
Joséphine Mickwitz, Head of Communications and Sustainability, Executive Vice President, Fazer Group
Ennen myrskyä. Myrskyn keskellä. Myrskyn jälkeen. Harri Saukkomaa, hallituksen puheenjohtaja, Tekir
Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 1950 € + alv. 24 %, normaalihinta 2400 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan.
Lisäksi ohjelmaan sisältyy:
Torstaina 10.3.2022 kello 15.30 – 16.30 ohjelman ennakkotapaaminen: osallistujien esittäytyminen ja ohjelman digitaalisen työtilan esittely Teams-tapaamisessa.
Osallistuminen Keskuskauppakamarin tilaisuuteen Suuri brändipäivä 7.4.2022
Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle.
Osallistu turvallisesti: Me Keskuskauppakamarissa seuraamme koronavirustilanteeseen liittyvää viranomaisohjeistusta herkällä korvalla, emmekä riskeeraa osallistujien terveyttä. Lue lisää turvallisesta osallistumisesta tilaisuuksiimme täältä.
Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä: Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.